duminică, 19 ianuarie 2014

Locuri noi în Centrul vechi

Aproape de finalul anului trecut mă plimbam prin Centrul vechi (sorry dacă ortografiez greșit) și am ajuns pe Gabroveni,unde mi-a atras atenția un geam curat,destul de mare,în fața căruia erau stivuite lemne ca pentru a fi aruncate în foc,cu ceva mese înăuntru,cu o plită promițătoare și cu vreo doi oameni care-și făceau de lucru. Locul părea a fi un (alt)  nou spațiu pentru populația de clubberi care ar fi avut poftă și de ceva ale gurii între reprizele de bîțîială. Nu mai știu dacă am aflat atunci care era oferta,dar mi se spusese că va fi deschis la început de 2014.
Sîntem la început de 2014 și vă pot spune că pe Gabroveni 4 sînteți așteptați să mîncați bine. Fructe de mare. Micul spațiu primitor se numește Marin și,pentru moment,servește doar patru feluri: rapane, midii, creveți și un sandwich cu file de dorada. Este deschis de la 5pm pînă spre dimineață. Eu am fost în două zile și mi-a plăcut foarte mult. E curat, îngrijit,l-am găsit de fiecare dată acolo pe tînărul proprietar și,lucrul cel mai important,am mîncat bine. Sînt doar trei mese din lemn,așezate pe peretele opus bucătăriei și vitrinei,iar pe pereții albaștri sînt mici decorațiuni,o tablă cu meniul lichid și cuiere. Atenție,nu se fumează. Surprinzător,nu m-a deranjat (atît de rău). Are noimă această opțiune. Cum spuneam,locul nu e mare și,deocamdată,se poate întîmpla ca fumul degajat de plită să fie nițel mai prezent decît ar trebui. Asta și cu fumul de țigară...Oricum,proprietarul mi-a spus că lucrurile se vor aranja în scurt timp. Fumul de la plită,adică. Toaleta este foarte curată și are,pe interiorul ușilor celor două cabine,cîrlig pentru haine.
E timpul să vorbesc despre mîncare. Dintre cele patru feluri de care făceam pomenire mai înainte,am mîncat trei,mai puțin sandwich-ul. Pe care îl voi recupera foarte curînd. Porțiile sînt îndestulătoare, sînt bine preparate și sînt servite cu atenție. Platourile (să le spunem așa) și tacîmurile sînt din plastic,aveți la dispoziție rîșniță cu sare,piper și chily. Pentru prima vizită,nu puteam rezista tentației rapanelor,care sînt servite cu legume pe grătar, sau cu cartofi prăjiți și legume. Nota bene,cartofii,care nu sînt simulacrele refrigerate din pungile supermarket-urilor,sînt tăiați în mici cuburi și sînt bine rumeniți și asezonați. Legumele, dovlecel,ceapă, roșie,vînătă,ardei iute verde,așișderea. Carnea melcilor e bine îmvăluită de aroma specifică plitei cu lemne,este densă,gumoasă în sensul plăcut al expresiei (iubitorii de melci știu despre ce vorbesc) și face casă bună cu sosurile pe care le-am ales: picant cu roșii coapte și salmoriglio,ulei cu usturoi. Dacă mai adaug și felia de lămîie pe care am stors-o din belșug,atunci a fost un mic răsfăț pentru,doar 20 lei. La care am adăugat un pahar Ciumbrud,vin alb (5 lei) cam demisec,după care nu mă dau în vănt,dar care a lubrifiat plăcut rapanele.
Nu mă săturasem. Am ales creveții cu cartofi prăjiți,cărora le-am alăturat tzatiki și salmoriglio (19 lei). Vinul,același,pentru că nu-l terminasem la rapane,m-a însoțit,credincios și în această mică evadare cvasi-exotică,să-i zicem. Sînt cinci ”piese” rezonabile ca mărime (cred că sînt Black Tiger),înfipte pe o țepușă,fără cap,dar cu solzi. Sincer,mie îmi plac mai mult întregi,una dintre marile plăceri fiind suptul delicioasei seve din capetele rupte. Oarecum,aceeași neîmplinire am simțit-o și pentru că melcii nu erau în cochilie,ca să-i scot cu un ac de siguranță. Asta nu înseamnă că nu sînt foarte buni și așa. E doar plăcera mea.Revenind,creveții sînt rumeniți la fix,au textura care i-a consacrat și,sincer,stropii de lămîie sînt de ajuns pentru a le potența savoarea. Dacă să adăugați,sau nu,sosuri,aceasta e decizia,și gustul fiecăruia.
Una peste alta,mi-a plăcut foarte mult și este,indiscutabil,o alternativă mai mult decît rezonabilă la sufocanta ”șaormă”.Și binevenită!
Ce-ar mai fi de spus? A,da,cîte ceva despre midii.În scurt timp,pentru că mai trebuie să bifez și sandwich-ul. Și poate reușesc să atașez și pozele făcute. Sînt apetisante.
Și între timp,am mai găsit un loc plăcut,quite new,tot prin zona veche. Care,iată,se înoiește. Ce bine!

FlorinB

Un comentariu:

  1. Incercat si placut, indiferent de preferintele altora :P Totusi, cartofii au fost mult prea uleiosi, mult prea mult (pe viitor ma limitez la legume la gratar). Chiar si asa, sa poti sa mananci rapane la acest pret in Bucuresti in orice perioada a anului compenseaza acest neajuns.

    RăspundețiȘtergere