marți, 28 ianuarie 2014

Noul Bar din Centrul vechi

Cum spuneam deunăzi,zona din buricul tîrgului care vara este insuportabilă și impracticabilă,devine,odată cu lăsarea scaunelor și meselor la vatra interioară pe motiv de temperaturi cu o cifră,un areal respirabil,la propriu,și chiar frecventabil. Astfel,o plimbare liniștită pe străzile cvasi-pustii,luate în stăpînire de porumbei (zburători,sau nu),poate avea rezultate surpinzător de  ademenitoare.
Toți știm pasajul care face legătura între strada Blănari și Lipscani (Șelari,pe numele lui),acela pe care era unul dintre cele mai bune baruri bucureștene,Interbelic. Spun era pentru că am trecut zilele astea pe acolo și...TRAGEDIE!  Interbelic Bar a fost închis,iar un mic afiș îi anunța sfîrșitul în locul consacrat. Voi cerceta.
Chiar peste drum de (fostul) Interbelic,am descoperit,chiar înainte de Crăciun,un loc numit Burger Bar. Foarte tentant. Supărător de tentant. Dacă îmi amintesc bine,am descoperit acest...bar în săptămîna dinaintea Crăciunului,zile în care am postit. Astfel că,desigur,a trebuit să lupt din greu cu imaginile care mă inundau. Nu numai că mă inundau,dar,ca orice inundație,erodau digurile pe care le construiam zi de zi,ceas de ceas și minut după minut ca să reziste asalturilor...porcăriilor obișnuite în acea perioadă. Cîrnați, sarmale, caltaboși șamd sînt adversari redutabili pentru cei ca mine,iubitori de bucate alese,dar și atenți la dialogul cu Atoate Creatorul. Dar,după atîția ani,aveam o strategie. Și funcționa. Și eram mulțumit.Dar, acum,un bar de...burgeri? O, Doamne,dă-mi putere!
Cum bine vă închipuiți,am stat cu gîndul la acel loc. Eram curios, pentru că,de ceva timp,tot caut cel mai bun burger din București și (tot) nu-l găsesc. Acum cîțiva ani,cînd eram editorul secțiunii food a revistei TimeOut București,am dedicat o pagină acestui țel. Îmi amintesc,destul de bine,că fusesem mulțumit cu ce găsisem,dar nu impresionat. Căutările continuau,dar cu mici speranțe. Și deodată,acest Burger Bar.

Ca s-o scurtez, a trecut Crăciunul și,iată-mă,într-o cenușie&banală zi de decembrie 2013,deschizîndu-i ușa. Parcă aici fusese un alt bar,cu un decor oarecum ”exotic”...Parcă. Nu mai are importanță. Spațiul e decent,ca mărime. Cum intrați,în dreapta este vatra casei,ca să zic așa. E plita,cu cele trebuincioase. Iar,dacă aveți chef,puteți sta chiar la bar și puteți privi cum vă este preparată comanda. Există și un meniu,care are salate,ceva deserturi,lichide,supe,parcă,și,of course,burgeri. Cîteva ”modele” și mărimi,îndeajuns cît să vă ațîțe curiozitatea și să vă zgîndăre papilele,mai ales că vă este livrată și compoziția fiecărui burger. În stînga este sala meselor,așezate pe lugimea pereților și obișnuita...tejghea din fața ferestrei. Eu am fost acolo în două zile și muzica era foarte rezonabilă. Cred că există și vreun televizor atîrnat pe undeva,dar nu l-am băgat în seamă deloc. Toaleta este decentă. Per ansamblu,un loc plăcut,aranjat cu atenție,pregătit pentru clienții nu foarte grăbiți,dar atenți și (destul de) pretențioși.

La prima ”descindere” m-am așezat chiar la bar,pentru că,așa cum spuneam,doream să văd procesul de fabricație. Ca să fac asta,am ales cheesburger,parcă. I-am adăugat cartofi wedges și am ales două sosuri,pe cel mai iute și ceva cu usturoi. Oricum,aveți două sosuri,la alegere,incluse în preț. Printre lucrurile care mi-au plăcut de la început este și faptul că,deși locul nu e mare,tot timpul este cineva care răspunde de bunul mers al acestui bar. Pe vremuri i-aș fi spus șef de sală;acum,nu știu. Cert este că această tînără doamnă,împreună cu cealaltă la fel de tînără doamnă,care era,efectiv,”la butoanele” plitei,au grijă de clienți. Și e bine să le întrebați despre ceea ce vreți să mîncați,pentru că variile feluri de burgeri au compoziție diferită. Prepararea comenzii mele a durat 15 minute,aprox.

.După cum vedeți,arată bine,foarte bine. Totuși,am învățat ceva despre folosirea acestor laude,calificative,epitete,acestor superlative care,uneori,pot fi copleșitoare pentru ”naturelul” delicat și degrabă vărsătoriu de țîfnă al concetățenilor mei. Trebuie,obligatoriu,adăugată liniștitoarea completare:pentru România. Iar acest lucru l-am învățat de la domnul Radu Cosașu,dintr-un articol al dumnealui despre fotbal. Și,după cum bine știm,la fotbal și la mîncare ne pricepem cel mai bine. Mai ales că avem atîtea și atîtea mîncăruri ”tradițional românești”...A se scuti! De fapt,nu avem (cam) nimic românesc din cele ce obișnuim să servim,mai ales,străinilor.dar,asta-i altă mîncare de pește.Și m-am îndepărtat de subiect. Iertare!
Care subiect este arătos și,mai important,gustos. Carnea nu e înecată cu ingrediente care mai de care mai ”exotice” și este gustoasă și zemoasă atît cît trebuie. Dealtfel,cînd comandați sînteți întrebați cum doriți să fie preparată. Eu am vrut medium rare și așa am primit-o. Chifla e proaspătă,ușor crocantă,iar celelalte ingrediente (feliile de roșie,ceapa,castraveții murați în oțet,salata,feliile de brînză) întregesc un burger foarte bun. Cartofii sînt suficienți și foarte calzi,bine prăjiți,cu o crustă maronie și îndeajuns de sărată,iar sosurile întregesc un meniu mai mult decît decent. De această dată nu am luat nimic de băut,dar puteți cere bere,ceai,vin,suc și,dacă îmi amintesc bine,e și ceva vodcă. Am să vă rog să mă iertați,dar am rătăcit bonul acestei prime consumații. Cred că am plătit cam 30 de lei. Plus-minus ceva.

Pe scurt,mi-a plăcut și am revenit. De fiecare dată am fost după amiază,iar localul era mediu ocupat. Ar mai trebui să știți că este deschis,în week end,pînă spre dimineața. E reconfortant și,dacă adăugăm și Marinul de care pomeneam acum cîteva zile,avem,iată,o binevenită alternativă la plictisitoarele șaorme și covrigi. Pe repede înainte,am stat,de data aceasta,la masă,am comandat burgerbar (19 lei), cartofi wedges (5 lei) și...ceai verde (7 lei). Așa arăta comanda


și,deosebit față de primea mea vizită,acest burger nu avea brînză și nici castraveți murați. De data asta,l-am cerut mediu făcut și a fost puțin mai bine pătruns,dar,în nici un caz,uscat. Cartofii,la fel de buni,au fost,(mult) prea fierbinți,astfel că mi-ar fi folosit un foen...Oricum,mi-au plăcut sosurile; clasicul barbecue și...baconaisse,dacă nu greșesc. Adică,un soi de maioneză cu untură. Foarte bună și deloc grea.
Una peste alta,sau,mult mai bine spus,burger peste burger,vă recomand cu mare plăcere acest BurgerBar,din pasajul Șelari,un loc unde chintesența conceptului fast-food poate fi (și) gustoasă.
Take your time and enjoy it!
Pe foarte curînd,pentru că am dibuit alte două locuri pe care merită să le vizitați. Plus un așezămînt cu oarece pretenții.
A bientot!

FlorinB

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu